jesteś moją paranoją... życie.

Temat: Pralka 663 bio POLAR coś nie tak z działaniem
Witam!
Mam taki problem z pralką j.w. kupiłem nowy silnik do pralki i podłączyłem go (nie wiem czy dobrze) I tu teraz problem, bo pralka pierze normalnie, tylko po zaczerpnięciu wody nie wiruje. Po tym jak wyciągnąłem mokre rzeczy i przełączyłem na wirowanie to zaczęło działać, tylko nie odsysało mi wody, o co chodzi???? Aha jeszcze w połowie prania nagle wywaliło mi korki... Wiem że elektryk ze mnie jak z Lecha prezydent, co tu gadać,
potrzebuje pomocy... Albo jakiś dokładny schemat jak podłączyć ten silnik poprawnie
Dziękuje z góry
Świeżak.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1499713.html



Temat: Silnik z automatu polar /włoski/ nie wiem jak podłączyć
Proszę o schemat jak podłączyć silnik z pralki aut. żeby go wykorzystać do małej piły
/cięcie sklejki/ . Na silniku jest gniazdo z pięcioma wtykami / kebelek brązowy, niebieski, czerwony, żółty i biały/ do zdięcia dołączyłem jakieś cewki bo nie wiem czy mają być wykorzystane.

Dodano po 4 [minuty]:


Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1438897.html


Temat: Podłączenie silnika z pralki POLAR (chyba Gracja)
Witam, posiadam silnik (sprawny) z pralki POLAR (prawdopodobnie jest to z GRACJI) na silniku nie ma żadnej tabliczki znamionowej. Oraz nie ma wyprowadzenie kolorowymi przewodami. Jedynie jest takie gniazdo:

-- -- --
-- --


Poniżej dodaję tabliczkę jaką udało mi się zdobyć (była ona na obudowie pralki)



Silnik chce wykorzystać w innym celu dlatego prosił bym o schemat jak podłączyć go do sieci (230V) oraz w które miejsca kondensatory aby poprawnie działał i kiedy będą niskie a kiedy wysokie obroty.
Zakładając że ta kostka jest tak ponumerowana

(1) (2) (3)
(4) (5)

Z Góry dziękuje za pomoc.





Czy to jest prawidłowe podłączenie
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1396658.html


Temat: Szukam schematu silnika TYP OKC2-2/12DK
Witam,
poszukuje schematu do silnika TYP OKC2-2/12DK jest on najprawdopodobniej z pralki polar.
Potrzebuje takiego silniczka do polerki a ten wydaje się być najodpowiedniejszy ponieważ ma i niskie i wysokie obroty.
Tylko nie wiem jak go podłączyć.
Do złączki idzie pięć kabelków: żółty, czerwony, zielony, niebieski, czarny.
Jeśli ktoś może mi pomóc będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1298228.html


Temat: Polar PDG 585 - programator nie przełącza się ...
Naprawiłem pralkę. Wyjąłem z niej wszystko, odłączyłem całą wiązkę i kabelek po kabelku podłączałem z powrotem, wydawałoby się że wszystko jest w porządku.
Podłączyłem na krótko silnik programatora i programator działał normalnie, załączał po kolei wszystkie styki, natomiast po podłączeniu silnika /programatora/ pod odpowiednie styki na programatorze nic się nie przełącza jak należy.
Programator jest po regeneracji /oczywiście regenerowałem go sam/ i chciałbym się dowiedzieć czy:
1. podłączenie przewodów silniczka ma znaczenie /jeden idzie na 4B, drugi na 2B/
2. wewnątrz programatora na jego spodzie /pod całym głównym pokrętłem/ znajduje się płaski zębaty kołnierz i czy jego położenie ma wpływ na działanie programatora.
3. pod samym głównym pokrętłem jest zębate koło z trzema otworkami i czy jego położenie w pokrętle też rzutuje na działanie całego programatora.
Z zawodu jestem elektrykiem więc żadne schematy nie stanowią dla mnie problemu, byłoby fajnie gdyby ktoś dysponował schematem ścieżek programatora.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1680417.html


Temat: Układ scalony z modułu pralki SAV 55X5738
Witam
Ostatnio w mojej pralce (polar pwa 600) nastąpiło zwarcie w silniku (wysypały się szczotki i pozwierały uzwojenia, silnik wydaje się być dobry po wymianie szczotek). Po usunięciu zwarcia, wymianie szczotek zauważyłem, że silnik cały czas pracuje na max obrotów, więc dobrałem się do modułu sterowania obrotami silnika. W tej pralce jest moduł taki sam jak w którejś firmy Brandt (zresztą, cała pralka wygląda podobnie pod względem elektrycznym ) o numerze SAV 55X5738 (MRF116-600T). Na początek zauważyłem że główny triak ma zwarcie między każdą z nóżek więc go wymieniłem na podobny (BT139), ale po tym zabiegu silnik już się nie chciał wcale zakręcić. Zacząłem szukać więc innych uszkodzeń. Wymieniłem diodę zenera (chyba tylko jedna tam jest 4,3V), bo mierząc ją tak jak zwykłą diodę miernik wskazywał podobne wartości w "obu kierunkach przepływu prądu".
Triak jest sterowany przez układ scalony:

Oznaczenie: 08707 M02 0012HE0
Pomiędzy scalakiem a triakiem jest ścieżka z kondensatorami, rezystorami (które są dobre) i tranzystorem, którego zapobiegawczo wymieniłem. Silnik się nie kręci, ale moduł dostaje napięcie. Co więcej, jak chciałem zmierzyć napięcie między bramką a jednym z wejść triaka (tak, żeby sprawdzić czy coś pokaże) to na chwile silnik zakręcił (chwila tak długa, jak długo trzymałem sondy przy nóżkach triaka dopóki się nie wystraszyłem działającego silnika ). Schematu nie mam, bo google milczy na ten temat. Uprzedzam pytanie, tacho przy silniku działa (podaje napięcie podczas ręcznego przekręcania wirnikiem).
A teraz najważniejsze. Czy dostanę gdzieś taki układ scalony jak wyżej? Wydaje mi się, że przez to zwarcie mógł ulec uszkodzeniu.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1460137.html